Iconishe Deense designmerken gaan strategische samenwerking aan

Carl Hansen & Søn en uno form gaan een nieuwe strategische samenwerking aan. De twee Deense designbedrijven bundelen hun krachten om Deens design internationaal te promoten.

Meubelbedrijf Carl Hansen & Søn heeft de krachten gebundeld met keukenfabrikant uno form om Deens design samen internationaal te promoten. In de toekomst gaat u daarom meubels van Carl Hansen & Søns kunnen zien en kopen in geselecteerde uno form keukenstudio's en gaat u uno form timmerkeukens wereldwijd kunnen ervaren in geselecteerde Carl Hansen & Søn flagshipstores.

Het eerste zichtbare bewijs van de nieuwe samenwerking is de flagshipstore van Carl Hansen & Søn in Gelsted, waar ook de productie van het bedrijf is gevestigd. Hier heeft uno form keukens geleverd uit hun iconische Classic-collectie, bekend om zijn karakteristieke lattenbodems, en uit de nieuwe Copenhagen Collection, die gekenmerkt wordt door een minimalistische look met zichtbare vingervoegen. De volgende stap is het inrichten van keukens in de flagshipstores van Carl Hansen & Søn in München en New York.

Carl Hansen & Søn og uno form har begge lange og traditionsrige historier bag sig og er solidt funderet i det danske møbelhåndværk. Carl Hansen & Søns historie går tilbage til 1908, hvor CEO Knud Erik Hansens farfar grundlagde et lille møbelsnedkeri i Odense, som i dag er vokset til 50.000 m2 produktion på Fyn og over 600 ansatte globalt.

uno form blev etableret i 1968, da Arne Munch forenklede opfattelsen af godt køkkendesign og fra sin kælder i Kgs. Lyngby skabte Classic-serien, som forener de stolte danske traditioner for håndværk og design i en tidløs designklassiker. uno form er i dag et af Danmarks stærkeste køkkenbrands med køkkenstudier i hele landet samt i Norge, Sverige og Belgien.

Peter Bisgaard, verkoopdirecteur bij uno form, zegt:
”Niet alleen staan een voortreffelijk design, compromisloze kwaliteit en vakmanschap bij ons allebei hoog in het vaandel. Wij streven er ook allebei naar om ervaringen te creëren die zijn afgestemd op de behoeften van het individu en die het verschil maken in afwerking en materialen, zodat ze in de loop der decennia alleen maar mooier en persoonlijker worden. Wanneer wij onze producten naast elkaar presenteren, tilt dat onze beide merken naar een hoger niveau en ondersteunt dat het verhaal van de Deense traditie van design en vakmanschap."

Knud Erik Hansen is al even enthousiast over de samenwerking en zegt:
Carl Hansen & Søn heeft veel gemeen met uno form: met kleine details zoals vingervoegen tot de functionalistische benadering van design, waar alles tot op het bot is uitgesneden, fungeren uno form keukens als volwaardig meubilair en vullen ze onze collectie dus perfect aan. Het is daarom heel logisch om samen te werken, zodat we Deens design samen verder nog bekender kunnen maken.”