uno form heeft grote plannen in Zweden

uno form versterkt zijn high-end designprofiel in Zweden met een showroom in het centrum van Göteborg. De exclusieve locatie heeft al effect gehad op de verkoop.

Een nieuwe uno form-showroom in de tweede stad van Zweden, Göteborg, is de eerste stap van de Deense fabrikant om high-end designkeukens zichtbaarder te maken aan de andere kant van de Øresund.

“Het is ons doel om uit te breiden in Zweden en ons profiel als high-end merk versterken. Dat betekent dat we van een shop-in-shop-concept moeten overstappen op monobrand stores, die een kader creëren dat qua kwaliteit en design bij het merk past,” legt sales director Peter Bisgaard van uno form uit.

De showroom in Göteborg bevindt zich in een gebied met exclusieve winkels en showrooms. Daarbij richt uno form zich steeds meer op een publiek dat kwaliteit, design en vakmanschap hoog in het vaandel draagt – en daar ook voor wil betalen.

“Wij voelden direct het effect van deze positionering, omdat de gemiddelde prijs van de keukens die wij verkopen aanzienlijk is gestegen. Het is duidelijk dat we onze doelgroep weten aan te spreken met deze betere locatie,” zegt Peter Bisgaard.

Een centraal punt in de showroom in Göteborg is de verspreiding van Deens design als iets unieks en samenhangend. Daarom kun je in de showroom ook kennismaken met enkele andere Deense designmerken, die samen een verhaal creëren waar klanten deel van willen uitmaken.

Het is een welomschreven concept dat volgens Peter Bisgaard ook deel moet uitmaken van toekomstige monobrand stores in Zweden. Daarmee creëert uno form een designbestemming met Deense merken die nog niet in dezelfde vorm verkrijgbaar zijn. Dit geeft klanten een reden om naar de winkel te komen, ook als ze niet direct op zoek zijn naar een keuken. "En dat werkt", legt Helene Löfgren uit, een van de drie franchisenemers die de showroom in Göteborg leidt.

“We zien dat mensen steeds vaker de winkel binnenkomen omdat het interessant is of omdat ze een interieur zien waarin ze geïnteresseerd zijn. Daarmee hebben ze de eerste stap van het koopproces gezet. En ook al kopen ze misschien een lamp in plaats van een keuken, we hebben de showroom van uno form opgezet als een plek waar ze graag terugkomen,” zegt ze.

Monobrand stores

uno form heeft nu monobrand stores in twee van de drie grootste steden van Zweden, Malmö en Göteborg. Maar het is geen geheim dat ze ook een plaatsje willen in Stockholm. Daarom is uno form momenteel op zoek naar partners om een flagship store te openen in de Zweedse hoofdstad.

“Dat onderstreept dat wij niet stilzitten. Zweden is namelijk een zeer boeiende markt, waar consumenten veel belangstelling tonen voor de combinatie van kwaliteit, design en flexibele oplossingen. En dat is precies wat uno form biedt. We verwachten dan ook veel van de komende jaren,” benadrukt Peter Bisgaard.

uno form keuken showroom